روغن عملیات حرارتی

روغن حرارتی

روغن عملیات حرارتی یکی از انواع روغن که برای مصارف خاص مورد استفاده قرار می گیرد، روغن عملیات حرارت است. این روغن یک سیال خنک کننده است و برای خنک کاری در انجام عملیات های مختلف حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. 

مزایا روغن عملیات حرارتی

  • ممانعت از تشکیل رسوب
  • گریزپذیری کم 
  • پاک کنندگی عالی 
  • پایداری حرارتی بالا و مقاومت مناسب در برابر اکسیداسیون

روغن عملیات حرارتی

کاربردهای فراوان این محصول باعث شده تا در زمره روغن هایی قرار بگیرد که گستره استفاده از آن در خودروسازی تا صنایع دفاعی و نظامی را شامل شود.این روغن به عنوان یک روغن صنعتی در برندهای معتبری ارائه می شود. کیفیت روغن در عملکرد سیستم هایی که عملیات روغن کاری و خنک سازی آن ها با این روغن انجام می شود بسیار مهم است.

ویژگی های روغن عملیات حرارتی

یکی از ویژگی های مهم روغن مقاومت در برابر اشتعال است. در واقع این روغن دارای نقطه اشتعال بسیار بالایی است و به همین منظور در برابر آتش گرفتن مقاومت می کند. همچنین این نوع روغن دارای میزان تبخیر بسیار پایینی است که خطر بخار شدن آن در حرارت های بالا را کاهش می دهد.
از دیگر ویژگی های روغن می توان به عدم اکسید شدن در محیط هایی با ظرفیت بالای اکسیداسیون اشاره کرد. در واقع این روغن مقاومت فوق العاده ای نسبت به اکسیداسیون از خود نشان می دهد. این روغن پایداری حرارتی بالایی دارد که همین ویژگی باعث کاربرد آن در بسیاری از موارد صنعتی شده است.
اضافه بر مقاومت در برابر اکسیداسیون، روغن در برابر خوردگی نیز مقاوم است و در برابر صدمات احتمالی سطحی در قطعه از خودش مقاومت نشان می دهد. همه این موارد در کنار هم باعث شده تا این روغن به روغنی مناسب برای کاربرد در بسیاری از صنایع تبدیل شود.

اما در مورد ویژگی های خنک کنندگی این روغن باید گفت که این روغن عملیات خنک کنندگی را به صورت کاملا یکنواخت انجام می دهد که این مورد از ویژگی های خاص این نوع خنک کننده صنعتی محسوب می شود.

کاربردهای روغن

کاربردهای فراوانی برای این نوع روغن ذکر می شود اما بیشتر در مرحله سخت کاری در ساخت قطعات فولادی مثل بادامک، شافت، چرخ دنده و … به کار برده می شود. علاوه بر این عموما از این روغن در عملیات کوئینچینگ که نوعی عملیات حرارتی است استفاده می شود که دلیل آن ویژگی هایی است که به آن اشاره کردیم.

تصاویر محصول

سایر محصولات

روغن ماشین ابزار

روغن ماشین ابزار برای افزایش مقاومت در برابر ساییدگی و زنگ زدگی قطعات ماشین های مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرند و...

روغن فلزکاری

روغن فلزکاری برای مهمترین هدف فرایندهای فلز کاری یعنی بوجود آوردن شکل های جدید با استفاده از قطعات فلزی است . بطور کلی...

روغن ماشین آلات کشاورزی

روغن ماشین آلات کشاورزی دو نوع می باشند: 1- روغن (Super Tractor Oil Universal) STOU و با سطوح کیفیت API GL-4, API...

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

CAPTCHA ImageChange Image